Zjawisko zaginięcia dzieci w Polsce staje się tematem ogólnokrajowej kampanii społecznej, która zwraca uwagę na dramatyczne emocje towarzyszące bliskim zaginionych. Z danych wynika, że średnio co 4 godziny dochodzi do zaginięcia dziecka, co sprawia, że wsparcie i działanie w takiej sytuacji są kluczowe. W kontekście tej kampanii, na ekranach w miastach pojawiają się komunikaty uświadamiające o niezwykle istotnym numerze infolinii dla rodzin zaginionych dzieci. Akcja ma na celu nie tylko informowanie, ale także wywołanie silnych emocji i skłonienie do refleksji.
Według statystyk Komendy Głównej Policji, każdego roku w Polsce znika ponad dwa tysiące dzieci i nastolatków, z czego blisko 95% z nich odnajduje się w ciągu pierwszych siedmiu dni. Tak krótki czas wzbudza niespokojne emocje wśród bliskich, którzy nie wiedzą, jak szybko działać, a przy tym bardzo często czują się zagubieni. W związku z tym, Fundacja ITAKA stworzyła całodobową infolinię 116 000, która ma na celu wsparcie osób przeżywających takie dramaty.
Kampania, która realizowana jest we współpracy z Screen Network, polega na wyświetlaniu komunikatów na ekranach w różnych miastach, które symbolicznie oddają uczucia bliskich zaginionych. Przekaz jest przemyślany, by nawiązać bezpośredni kontakt z przechodniami – ekran przyciąga uwagę i zmusza do zastanowienia się nad realiami zaginięć. W ramach tego projektu, działa system, który łączy infolinię z emisją spotów reklamowych w czasie rzeczywistym, co ma na celu uświadomienie, jak powszechnym zjawiskiem są zaginięcia dzieci.
Źródło: Policja Augustów
Oceń: Nowa kampania społeczna na temat zaginięcia dzieci w Polsce
Zobacz Także